wtorek, 19 marca 2019

Pikantna zupa marchewkowa

Z czym kojarzy wam się zupa marchewkowa? Ja, szczerze powiedziawszy, to nie wiem, bo do teraz jadłam ją tylko raz 😉 Była wtedy słodka i taka trochę... stołówkowa 😉 a ja chciałam czegoś więcej. 
Miałam bowiem dużo marchewki i nie bardzo przychodziło mi do głowy, co z nią zrobić...
Zaczęłam googlować i tak oto po przeczytaniu kilku przepisów narodził się pomysł. Zupa marchewkowa, ale nie taka "zwykła", tylko na sposób indyjski 😉
Jak sobie wymyśliłam, tak i zrobiłam. Zupa wyszła wyśmienita, gęsta, kremowa, pikantna i syta. Zupa-krem jest także rozgrzewająca, co, pomimo tego, że wiosna zbliża się wielkimi krokami, jest dosyć przydatną sprawą, bo jednak temperatury bywają ciągle dosyć niskie i gorąca zupa po długim spacerze będzie jak znalazł.
Zupa marchewkowa swoim smakiem przypomina mi trochę danie kuchni maurytyjskiej - to pewnie dzięki świeżej kolendrze 😊
No to jedziemy z tym piachem 😋
Składniki (na 4 porcje):

- 1 duży pęczek marchewki
- 4 średnie ziemniaki 
- 3 łodygi selera naciowego
- 1 duża cebula
- 3-4 duże ząbki czosnku
- 2 łodygi świeżej kolendry
- 200 ml mleczka kokosowego
- 1- 1,5 litra gorącego bulionu warzywnego
- 2 łyżki oleju kokosowego rafinowanego lub innego tłuszczu do smażenia
- przyprawy: pół łyżeczki kuminu, pół łyżeczki kurkumy, 2 łyżeczki indyjskiego curry, 2-3 łyżki sosu sojowego 

Na wierzch:
- tofu naturalne
- grzanki z chleba żytniego na zakwasie

Sposób przygotowania:
1. Marchew i ziemniaki obrać, umyć i pokroić - marchew w plasterki, ziemniaki w kostkę. 
2. Cebulę i czosnek obrać i posiekać na drobną kostkę.
3. Seler naciowy umyć i pokroić.
4. W 2 litrowym garnku roztopić i rozgrzać tłuszcz i zeszklić na nim cebulę z czosnkiem.
5. Do zeszklonej cebuli dodać pokrojone marchew i ziemniaki. Chwilę podsmażać
6. Dodać seler, wymieszać i jeszcze chwilkę podsmażać.
7. Dodać wszystkie suche przyprawy i wymieszać.
8. Dodać gorący bulion i dorzucić kolendrę.
9. Gotować pod przykryciem około 20 minut na wolnym ogniu.
10. Kiedy warzywa będą miękkie wlać mleczko kokosowe i wymieszać. Następnie, kiedy zupa odrobinę wystygnie, zmiksować ją na gładki krem.
11. Podawać z grzankami z chleba i usmażonymi kostkami tofu. Można posypać świeżą kolendrą lub pietruszką.

Smacznego!

1 komentarz: