wtorek, 29 maja 2018

Wegańskie risotto grzybowe

Przyszła mi ostatnio ochota na risotto... w spiżarni znalazłam paczkę grzybów suszonych i zostało postanowione! Przepyszne risotto grzybowe z suszonych grzybów, przepisem na które, oczywiście, dzielę się z wami 😉


zakładamy więc fartuszki i do dzieła 😜

Składniki na 2 porcje


  • 120 g ryżu (ja używam brązowego, ale możecie użyć białego np. do risotta lub paelli)
  • 50 g grzybów suszonych, albo ewentualnie pieczarek, kurek... jednak najlepsze są leśne 😊
  • 1 średnia cebula
  • łyżka oleju
  • sól, pieprz, lubczyk suszony albo świeży, rozmaryn,
  • 50 g wegańskiego tartego sera (u mnie Simply V) 
  • świeża natka pietruszki
Wykonanie:
  1. Grzyby namoczyć w wodzie. Powinny moczyć się przynajmniej przez godzine, aż będą zupełnie miękkie.
  2. Brązowy ryż namoczyć w ciepłej wodzie przynajmniej ok. 2-3 godziny przed gotowaniem.
  3. Cebulę drobno posiekać, grzyby pokroić na małe kawałki.
  4. Rozgrzać olej i zeszklić cebulę, dodać grzyby i smażyć przez chwilę.
  5. Do odcedzonego ryży dodać 2,5 raza tyle wody ile jest ryżu (objętościowo), lekko posolić i ugotować pod przykryciem.
  6. Do grzybów z cebulą wlać troszkę wody (tak aby składniki były przykryte), wsypać pół łyżeczki lubczyka i troszkę rozmarynu, posolić i popieprzyć.
  7. Dusić całość na małym ogniu i pod przykryciem.
  8. Kiedy ryż będzie miękki (za ok. 15-20 minut) przełożyć go wraz z pozostałą wodą do grzybów i dokładnie wymieszać.
  9. Dusić jeszcze przez chwilę otwarte do połączenia się smaków, dopóki nie wyparuje zbędna woda.
  10. Jeszcze w garnku dodać ser i bardzo dokładnie wymieszać.
  11. Podawać posypane posiekaną natką pietruszki
SMACZNEGO!!!

P.s. Podejrzewam, że można wykonać w jednym garnku, tzn. ryż od razu gotować razem z grzybami - ja tym razem gotowałam osobno, następnym razem spróbuję gotować razem i dam znać jakie wyszło 😊

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz